«Ο χάρτης της επικοινωνίας στη χώρα μας αλλάζει, γιατί αλλάζει το πολιτικοκοινωνικό περιβάλλον, και μαζί του αλλάζουν οι άνθρωποι, οι στάσεις τους, οι αξίες και οι προτεραιότητες των καταναλωτών. Στη νέα εποχή, όπως αυτή διαμορφώνεται, αναδεικνύονται νέα ήθη και αρχές στην επικοινωνία και αλλάζει ραγδαία ο τρόπος προσέγγισης του καταναλωτή, που αναζητά πλέον περισσότερη ανάμιξη και αλληλεπίδραση με τα Brands. Το τέλος των υπερφίαλων μηνυμάτων, της υπερβολής και της αλαζονείας, είναι εδώ, κάτω από την διαρκή αύξηση της δυσπιστίας του καταναλωτή απέναντι στα διαφημιστικά μηνύματα αλλά και τη ραγδαία διείσδυση και αυξανόμενη απήχηση των Social Media. Απαιτείται σήμερα μια νέα προσέγγιση του καταναλωτή, μια νέα οπτική στη σχέση διαφημιζόμενων, διαφημιστικών εταιριών, media shops και μέσων, με περισσότερη ειλικρίνεια και διαφάνεια προκειμένου να αντιμετωπιστεί η βαθιά ύφεση που χαρακτηρίζει την αγορά της επικοινωνίας με τη διαρκή μείωση της διαφημιστικής δαπάνης».
Η ημερίδα που διοργάνωσε η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College, με κεντρικό τίτλο «Η Σημασία της επικοινωνίας στην περίοδο της οικονομικής κρίσης», βάζοντας στο μικροσκόπιο, το νέο χάρτη αξιών του Έλληνα, τις αλλαγές στην καταναλωτική του συμπεριφορά, τις νέες προκλήσεις για τα Brands και τις επιχειρήσεις και τη σημασία της διαφήμισης σήμερα, προσέφερε χρήσιμα και σημαντικά συμπεράσματα καθώς και μεθόδους εφαρμογής σε όλους τους συμμετέχοντες. Στην εκδήλωση συμμετείχαν φοιτητές του Mediterranean College και των ΙΕΚ ΞΥΝΗ, φοιτητές ΑΕΙ/ΤΕΙ, επιχειρηματίες, στελέχη επιχειρήσεων και εκπρόσωποι των μέσων. Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, τα συναισθήματα που δημιουργεί στους καταναλωτές, ο αντίκτυπος και οι συνέπειες των παραπάνω τάσεων, οδηγούν σε ένα νέο είδος καταναλωτικής συμπεριφοράς, που επιβάλει σήμερα στις επιχειρήσεις και τα Brands να απομακρυνθούν από παλιές, παραδοσιακές τους απόψεις, αλλάζοντας παράλληλα τις μεθόδους επικοινωνίας τους, προκειμένου να φτάσουν στο νέο καταναλωτή που αναζητά προστιθέμενη αξία σε κάθε αγορά του.
Ο καταναλωτής σήμερα, θέλει να είναι «συμμέτοχος» στην επικοινωνία, και αυτό απαιτεί σαφείς, ειλικρινείς και ισχυρές προτάσεις από τα Brands, που θέλουν να χτίσουν μια πραγματική και διαρκή σχέση με τον καταναλωτή.
Ο σημερινός έλληνας καταναλωτής
Εισηγητής στην ημερίδα ήταν ο κος Βασίλης Γαλάνης, Marketing Consultant, Καθηγητής, Συγγραφέας και Marketing Director του Mediterranean College. Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του ο κος Β. Γαλάνης, παρουσίασε τις νέες τυπολογίες των καταναλωτών και την καταναλωτική τους συμπεριφορά, όπως αυτή διαμορφώνεται κάτω από τις επιδράσεις της οικονομικής κρίσης και της οικονομικής ύφεσης που μαστίζει την ελληνική αγορά. Μέσα στο κλίμα που επικρατεί, ο καταναλωτής προσπαθεί να προφυλάξει σήμερα τα όσα έχει αποκτήσει, περικόπτει τις δαπάνες του και προσαρμόζει στα νέα δεδομένα την καταναλωτική του συμπεριφορά. Επανεξετάζει ανάγκες και προτεραιότητες, τις εκλογικεύει, γίνεται πιο «προσεκτικός», αναζητά το μέτρο, ψάχνει να βρει οικονομικές λύσεις και ευκαιρίες, μειώνει τον όγκο των αγορών του και αναζητά το Value for Money, περισσότερο από ποτέ.
Η ψυχολογία του έλληνα καταναλωτή, βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα, βιώνοντας φόβο, ανασφάλεια και αγωνία, για τις επιπτώσεις της κρίσης στη ζωή του, στην οικογένειά του και την εξέλιξη του φαινομένου διαχρονικά. Κάτω από την επίδραση της ανεργίας, της μείωσης του εισοδήματος και της γενικότερης οικονομικής ανασφάλειας, ο έλληνας καταναλωτής βρίσκεται αντιμέτωπος με μια δομική αλλαγή που εξελίσσεται σε κατάθλιψη καθώς προσπαθεί να τη διαχειριστεί, αν επιχειρήσουμε να χαρτογραφήσουμε το ψυχογράφημα του σημερινού έλληνα καταναλωτή. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκαν ευρήματα σύγχρονων ερευνών και ερευνητικών εργαλείων που χαρτογραφούν το αξιακό πλέγμα του σημερινού Έλληνα καταναλωτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.